isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :
La probabilité de voir les fanboyz de starcitizen popper sur les news qui parlent de leur jeu-religion est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Sinon, vous avez oublié de mettre un lien sur la dernière vidéo de présentation qu'ils ont fait.
Heureusement pour vous, j'ai trouvé un mec qui nous a fait un résumé très explicite :
https://www.youtube.com/watch?v=l6UpYsOwlGY
La probabilité de voir les haters de starcitizen popper sur les news est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Donc en gros comme toi, en faite non on regarde Factornews pour les infos gaming simplement !!!!
Laurent a écrit :Longtree a écrit :
...environ 400 devs...isildur92600 a écrit :
Studios internes... 27...44...34...50
Meme en gardant les 34 qui sont censés bosser sur Squadron 42, il en manque encore quelques uns...
sese_seko a écrit :isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :
La probabilité de voir les fanboyz de starcitizen popper sur les news qui parlent de leur jeu-religion est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Sinon, vous avez oublié de mettre un lien sur la dernière vidéo de présentation qu'ils ont fait.
Heureusement pour vous, j'ai trouvé un mec qui nous a fait un résumé très explicite :
https://www.youtube.com/watch?v=l6UpYsOwlGY
La probabilité de voir les haters de starcitizen popper sur les news est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Donc en gros comme toi, en faite non on regarde Factornews pour les infos gaming simplement !!!!
Whisky. Tango. Foxtrot.
Faut vraiment avoir un soucis de logique pour contre-argumenter de la sorte, alors qu'on voit bien que tu t'es inscrit le jour même pour défendre tondogmejeu sur une news qui l'égratigne à peine.
Je vais me coucher, c'est au delà de ma dialectique.
Longtree a écrit :
Objectivement, c'est probablement le jeu le plus ambitieux et le plus techniquement abouti jamais conçu.
isildur92600 a écrit :
CCP a été fondée en juin 1997 par Reynir Harðarson, Þorolfur Beck et Ívar Kristjánsson4 dans le but de créer des jeux en ligne massivement multijoueur. En 2006, White Wolf Publishing est fusionné dans CCP.
sese_seko a écrit :isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :
La probabilité de voir les fanboyz de starcitizen popper sur les news qui parlent de leur jeu-religion est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Sinon, vous avez oublié de mettre un lien sur la dernière vidéo de présentation qu'ils ont fait.
Heureusement pour vous, j'ai trouvé un mec qui nous a fait un résumé très explicite :
https://www.youtube.com/watch?v=l6UpYsOwlGY
La probabilité de voir les haters de starcitizen popper sur les news est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Donc en gros comme toi, en faite non on regarde Factornews pour les infos gaming simplement !!!!
Whisky. Tango. Foxtrot.
Faut vraiment avoir un soucis de logique pour contre-argumenter de la sorte, alors qu'on voit bien que tu t'es inscrit le jour même pour défendre tondogmejeu sur une news qui l'égratigne à peine.
Je vais me coucher, c'est au delà de ma dialectique.
choo.t a écrit :isildur92600 a écrit :
CCP a été fondée en juin 1997 par Reynir Harðarson, Þorolfur Beck et Ívar Kristjánsson4 dans le but de créer des jeux en ligne massivement multijoueur. En 2006, White Wolf Publishing est fusionné dans CCP.
Passe en italique ou quote quand tu copies wikipedia, et si possible, vire les numéro d'annotation.
En ce qui concerne CCP, mise à part un jeu de plateau, ils n'avaient rien dev avant EVE Online, donc le propos de CBL est tout à fait juste.
isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :
La probabilité de voir les fanboyz de starcitizen popper sur les news qui parlent de leur jeu-religion est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Sinon, vous avez oublié de mettre un lien sur la dernière vidéo de présentation qu'ils ont fait.
Heureusement pour vous, j'ai trouvé un mec qui nous a fait un résumé très explicite :
https://www.youtube.com/watch?v=l6UpYsOwlGY
La probabilité de voir les haters de starcitizen popper sur les news est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Donc en gros comme toi, en faite non on regarde Factornews pour les infos gaming simplement !!!!
Whisky. Tango. Foxtrot.
Faut vraiment avoir un soucis de logique pour contre-argumenter de la sorte, alors qu'on voit bien que tu t'es inscrit le jour même pour défendre tondogmejeu sur une news qui l'égratigne à peine.
Je vais me coucher, c'est au delà de ma dialectique.
Inscrit y'a longtemps donc je pense que tu ne parles pas de moi !!!
Scruffpuff sur le forum de derek smart a écrit :
Here you hit upon the crux of the issue. You presented it here as a partial defense of their progress, but I'd like you to consider it from a different angle. Chris Roberts placed himself, first and foremost, as a seasoned and successful game developer who knew exactly how to make this game. It was his genius, his vision, and his experience in the industry that was going to rocket this project to completion. Chris himself figured it would be done in 2014.
He tied his name to this project to assure backers that their cash was well in hand. Backers who were unaware of his string of failures over the years, each of which played out, note for note, exactly how Star Citizen played out. The reality is that Chris has no idea what he's doing - absolutely none. He was an unskilled, untalented, untrustworthy steward of backer cash - and above all, he was disrespectful of the faith that was placed in him. He used that money to direct actors in motion capture sessions before they had a game to place the motion capture in. Before the engine was even locked down. Before the physics worked, before spaceships could fly - even before the basic game loop was designed.
But you bet your ass he was in those motion capture studios - because that's all he ever cared about. Making a "movie" and pretending to be a film director. That's where the backer money went.
Even had he stuck to that as his top priority we could have had a game by now, if he hadn't meddled in every single aspect of development with his late-80's early-90's design methodology, showing a deep ignorance of every single gaming lesson learned over the last few decades. According to Chris, CIG "invented" the <> key (contextual key in nearly every game in history), the concept of saving your character's progress (almost goes back to the dawn of gaming), something called "subsumption AI" (which is supposed to be how crowds of AI navigate each other, visible working flawlessly in Assassin's Creed but certainly not in Star Citizen), and countless other examples where he can't get even the most basic design principles nailed down - yet when he "comes up with" some sort of trope that actually does something, he claims to have invented it, then he builds it the worst way anyway.
There is no example in gaming history where someone so unqualified was given so much to build so little. Even Daikatana technically functioned as a game.
Shooting for the stars isn't automatically a noble endeavor. If you don't have a plan for reaching them, you don't have qualified pilots, and you don't understand physics, then shooting people into space with the unparalleled ineptitude of Chris Roberts isn't "noble" - it's murder. Chris Roberts is like a guy who walks up to a guy on the street with a gunshot would claiming "I'm a doctor", then nicks an artery trying to dig the bullet out, killing the victim. Then he walks away with his nose in the air, convinced he's untouchable because he "aimed high." Chris is not absolved of guilt because he aimed high - he's needs to be qualified to take that shot. He's not.
He misrepresented who he was and what he could accomplish, took over a hundred million dollars, and squandered it. He was irresponsible with backer money, and that's why the concept of "having to build everything, even the tools, from scratch" was never overly communicated. The overarching message the whole time was, "I'm Chris Roberts, gaming legend. I got this. I'll do it all better than the publishers" even though from day one he had no idea whatsoever what he was doing. That's tantamount to fraud. So I don't give him a pass on having to do extra work up front. Even if he'd listened to 25% of the lessons of gaming development history, we'd be playing something right now.
sese_seko a écrit :isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :
La probabilité de voir les fanboyz de starcitizen popper sur les news qui parlent de leur jeu-religion est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Sinon, vous avez oublié de mettre un lien sur la dernière vidéo de présentation qu'ils ont fait.
Heureusement pour vous, j'ai trouvé un mec qui nous a fait un résumé très explicite :
https://www.youtube.com/watch?v=l6UpYsOwlGY
La probabilité de voir les haters de starcitizen popper sur les news est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Donc en gros comme toi, en faite non on regarde Factornews pour les infos gaming simplement !!!!
Whisky. Tango. Foxtrot.
Faut vraiment avoir un soucis de logique pour contre-argumenter de la sorte, alors qu'on voit bien que tu t'es inscrit le jour même pour défendre tondogmejeu sur une news qui l'égratigne à peine.
Je vais me coucher, c'est au delà de ma dialectique.
Inscrit y'a longtemps donc je pense que tu ne parles pas de moi !!!
Bien sur; bien sur... avec tous tes messages sur ce sujet. T'es une cellule dormante?
Mais j'm'en fiche de ton cas, ainsi que de ta religion.
Si t'y crois c'est ton probléme.
Me concernant, ce que je pense de roberts est résumé là :Scruffpuff sur le forum de derek smart a écrit :
Here you hit upon the crux of the issue. You presented it here as a partial defense of their progress, but I'd like you to consider it from a different angle. Chris Roberts placed himself, first and foremost, as a seasoned and successful game developer who knew exactly how to make this game. It was his genius, his vision, and his experience in the industry that was going to rocket this project to completion. Chris himself figured it would be done in 2014.
He tied his name to this project to assure backers that their cash was well in hand. Backers who were unaware of his string of failures over the years, each of which played out, note for note, exactly how Star Citizen played out. The reality is that Chris has no idea what he's doing - absolutely none. He was an unskilled, untalented, untrustworthy steward of backer cash - and above all, he was disrespectful of the faith that was placed in him. He used that money to direct actors in motion capture sessions before they had a game to place the motion capture in. Before the engine was even locked down. Before the physics worked, before spaceships could fly - even before the basic game loop was designed.
But you bet your ass he was in those motion capture studios - because that's all he ever cared about. Making a "movie" and pretending to be a film director. That's where the backer money went.
Even had he stuck to that as his top priority we could have had a game by now, if he hadn't meddled in every single aspect of development with his late-80's early-90's design methodology, showing a deep ignorance of every single gaming lesson learned over the last few decades. According to Chris, CIG "invented" the <> key (contextual key in nearly every game in history), the concept of saving your character's progress (almost goes back to the dawn of gaming), something called "subsumption AI" (which is supposed to be how crowds of AI navigate each other, visible working flawlessly in Assassin's Creed but certainly not in Star Citizen), and countless other examples where he can't get even the most basic design principles nailed down - yet when he "comes up with" some sort of trope that actually does something, he claims to have invented it, then he builds it the worst way anyway.
There is no example in gaming history where someone so unqualified was given so much to build so little. Even Daikatana technically functioned as a game.
Shooting for the stars isn't automatically a noble endeavor. If you don't have a plan for reaching them, you don't have qualified pilots, and you don't understand physics, then shooting people into space with the unparalleled ineptitude of Chris Roberts isn't "noble" - it's murder. Chris Roberts is like a guy who walks up to a guy on the street with a gunshot would claiming "I'm a doctor", then nicks an artery trying to dig the bullet out, killing the victim. Then he walks away with his nose in the air, convinced he's untouchable because he "aimed high." Chris is not absolved of guilt because he aimed high - he's needs to be qualified to take that shot. He's not.
He misrepresented who he was and what he could accomplish, took over a hundred million dollars, and squandered it. He was irresponsible with backer money, and that's why the concept of "having to build everything, even the tools, from scratch" was never overly communicated. The overarching message the whole time was, "I'm Chris Roberts, gaming legend. I got this. I'll do it all better than the publishers" even though from day one he had no idea whatsoever what he was doing. That's tantamount to fraud. So I don't give him a pass on having to do extra work up front. Even if he'd listened to 25% of the lessons of gaming development history, we'd be playing something right now.
tl;dr : C'est un rêveur qui n'a pas les moyens de ses ambitions. Et il l'a déjà prouvé plusieurs fois.
1988 : Times of Lore
1990 : Wing Commander
1991 : Wing Commander II
1992 : Strike Commander
1993 : Privateer
1994 : Wing Commander III : Cœur de tigre
1995 : Wing Commander IV : le Prix de la liberté
2000 : Starlancer
2003 : Freelancer
isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :isildur92600 a écrit :sese_seko a écrit :
La probabilité de voir les fanboyz de starcitizen popper sur les news qui parlent de leur jeu-religion est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Sinon, vous avez oublié de mettre un lien sur la dernière vidéo de présentation qu'ils ont fait.
Heureusement pour vous, j'ai trouvé un mec qui nous a fait un résumé très explicite :
https://www.youtube.com/watch?v=l6UpYsOwlGY
La probabilité de voir les haters de starcitizen popper sur les news est quand même impressionnante.
On dirait qu'ils sont devant leur moteur de recherche, réglé sur le mot-clé de leur soft, toute la journée, à appuyer sur F5.
Donc en gros comme toi, en faite non on regarde Factornews pour les infos gaming simplement !!!!
Whisky. Tango. Foxtrot.
Faut vraiment avoir un soucis de logique pour contre-argumenter de la sorte, alors qu'on voit bien que tu t'es inscrit le jour même pour défendre tondogmejeu sur une news qui l'égratigne à peine.
Je vais me coucher, c'est au delà de ma dialectique.
Inscrit y'a longtemps donc je pense que tu ne parles pas de moi !!!
Bien sur; bien sur... avec tous tes messages sur ce sujet. T'es une cellule dormante?
Mais j'm'en fiche de ton cas, ainsi que de ta religion.
Si t'y crois c'est ton probléme.
Me concernant, ce que je pense de roberts est résumé là :Scruffpuff sur le forum de derek smart a écrit :
Here you hit upon the crux of the issue. You presented it here as a partial defense of their progress, but I'd like you to consider it from a different angle. Chris Roberts placed himself, first and foremost, as a seasoned and successful game developer who knew exactly how to make this game. It was his genius, his vision, and his experience in the industry that was going to rocket this project to completion. Chris himself figured it would be done in 2014.
He tied his name to this project to assure backers that their cash was well in hand. Backers who were unaware of his string of failures over the years, each of which played out, note for note, exactly how Star Citizen played out. The reality is that Chris has no idea what he's doing - absolutely none. He was an unskilled, untalented, untrustworthy steward of backer cash - and above all, he was disrespectful of the faith that was placed in him. He used that money to direct actors in motion capture sessions before they had a game to place the motion capture in. Before the engine was even locked down. Before the physics worked, before spaceships could fly - even before the basic game loop was designed.
But you bet your ass he was in those motion capture studios - because that's all he ever cared about. Making a "movie" and pretending to be a film director. That's where the backer money went.
Even had he stuck to that as his top priority we could have had a game by now, if he hadn't meddled in every single aspect of development with his late-80's early-90's design methodology, showing a deep ignorance of every single gaming lesson learned over the last few decades. According to Chris, CIG "invented" the <> key (contextual key in nearly every game in history), the concept of saving your character's progress (almost goes back to the dawn of gaming), something called "subsumption AI" (which is supposed to be how crowds of AI navigate each other, visible working flawlessly in Assassin's Creed but certainly not in Star Citizen), and countless other examples where he can't get even the most basic design principles nailed down - yet when he "comes up with" some sort of trope that actually does something, he claims to have invented it, then he builds it the worst way anyway.
There is no example in gaming history where someone so unqualified was given so much to build so little. Even Daikatana technically functioned as a game.
Shooting for the stars isn't automatically a noble endeavor. If you don't have a plan for reaching them, you don't have qualified pilots, and you don't understand physics, then shooting people into space with the unparalleled ineptitude of Chris Roberts isn't "noble" - it's murder. Chris Roberts is like a guy who walks up to a guy on the street with a gunshot would claiming "I'm a doctor", then nicks an artery trying to dig the bullet out, killing the victim. Then he walks away with his nose in the air, convinced he's untouchable because he "aimed high." Chris is not absolved of guilt because he aimed high - he's needs to be qualified to take that shot. He's not.
He misrepresented who he was and what he could accomplish, took over a hundred million dollars, and squandered it. He was irresponsible with backer money, and that's why the concept of "having to build everything, even the tools, from scratch" was never overly communicated. The overarching message the whole time was, "I'm Chris Roberts, gaming legend. I got this. I'll do it all better than the publishers" even though from day one he had no idea whatsoever what he was doing. That's tantamount to fraud. So I don't give him a pass on having to do extra work up front. Even if he'd listened to 25% of the lessons of gaming development history, we'd be playing something right now.
tl;dr : C'est un rêveur qui n'a pas les moyens de ses ambitions. Et il l'a déjà prouvé plusieurs fois.
Lol tu arrives à mettre en doute le fait que je suis inscrit depuis longtemps, t'est bien drôle toi. C'est une obligation de poster ?? merde j'étais pas au courant !!!.
Ce que tu penses de CR me fais juste rire, toi ta religion c'est Derek Smart juste une pure blague c'est le gars qui dit que si lui n'as pas pu faire un univers comme SC alors personne le pourra, mais sérieusement ce mec pipote sur ses diplômes n'as jamais vraiment sortie un hit ni même un jeu fini et c'est lui qu'on devrais suivre aveuglement ??? Qui manque de lucidité ici ???
La liste des titres de CR :
1988 : Times of Lore
1990 : Wing Commander
1991 : Wing Commander II
1992 : Strike Commander
1993 : Privateer
1994 : Wing Commander III : Cœur de tigre
1995 : Wing Commander IV : le Prix de la liberté
2000 : Starlancer
2003 : Freelancer
Un rêveur oui mais il a clairement les moyens de ses ambitions.
PS :j'ai 42 ans j'ai joué à tous ses titres. Et pas un de Derek Smart effectivement .... à si Line Of Defense le jeu non recommandé sur steam par la communauté.
Ze_PilOt a écrit :
D'après un fanboy, il leur aurait fallu 3 ans pour se rendre compte qu'un moteur qui gère la physique spatiale comme étant sous-marine allait poser un problème dans un jeu de simu spatiale.
fwouedd a écrit :
Ouais mais tu as pas de cœur Ze_Pilot, tu comprends pas, c'est une VISION putain.
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