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Un Rédacteur Factornews vous demande :

Forums

Diablo III - Click click salope
fwouedd
Mylène Farmer Coréen
Redac 5782 msgs
En toute logique, le nerf des HP des champions et rares devrait surtout toucher l'acte 3, 4 et le niveau donjon caché.

Ils avaient un HP pool absolument phénoménal, Perso je mettais deux fois plus de temps à tuer un pack de bleu de l'acte 3 qu'en lattant les derches de deux packs en même temps de l'acte 2.

Avec le Up du DPS général, l'acte 1 et l'acte 2 sont plus que raisonnables.
 
EdWarner
Membre Factor
Membre 375 msgs
Je viens de me taper Azmo avec un pote, rien d'infaisable je lui casse presque la gueule tout seul. Je sais pas si ça change quelque chose, je droppe autant mais toujours aussi pourri, par contre quand je vois la petite Manticore à 1200 DPS et 2 chasses, j'ai clairement un objectif atteignable en visu. Et avec les niveaux d'XP en plus, on a une raison de jouer, même sans que ça droppe. Bref, j'aime assez mais c'est pas dit que ce soit pas un peu tard, après 200 et quelques heures de jeu je commence à en avoir un peu soupé. Je vais quand même essayer teamspeak pour voir si je peux vous rejoindre.
 
__MaX__
David Croquette
Admin 4831 msgs
fwouedd a écrit :
Bon bah c'est officiel, je suis sur le starting block pour ce soir.

Rdv sur TS/D3 vers 19 heures pour ceux qui cherchent un tank râleur.


Count me in + nitoo normalement.
 
fwouedd
Mylène Farmer Coréen
Redac 5782 msgs
Oh bah c'est vachement plus sympa en jouant sur Teamspeak.

Enfin, ça, c'est quand on y est avec Valathyr, hiouli et koaal.
Lorsque Nitoo et/ou Max sont là, c'est SINISTRE.
 
nitoo
Draculito Nonraconté
Admin 4553 msgs
fwouedd a écrit :
Lorsque Nitoo et/ou Max sont là, c'est SINISTRE.




Sinon, premières impressions après quelques runs Acte I avec Kalhamn :

- Ca drop, beaucoup. Les golds pleuvent plus que jamais, et même si il y a toujours beaucoup de merdes, il y a très régulièrement des trucs à base de 600+ DPS. C'est devenu assez courant maintenant, et les stats sont plus intéressantes et ont plus de "sens" qu'avant.
- Les "stacks" à base de 1 ou 2 pièces de gold n'existent plus. J'ai eu au strict minimum des stacks de 20 gold, mais c'était très rare. C'était plus souvent dans les 190+ minimum et régulièrement 1k+ (avec le même perso / matos qu'avant le patch) Bref, ça drop un peu plus là encore.
- Aucune différence de difficulté ressentie sur l'Acte I. Mais genre, rien du tout. Je serais incapable de dire en tout cas. Les monstres n'ont pas du tout paru avoir moins de vie ou taper moins fort. C'est vraiment kif kif, et c'est tant mieux.
- Le paragon va être long, TRÈS long à leveler. Prévoyez les grosses gemmes d'XP et les 5 NV à chaque fois, sinon c'est même pas la peine.
 
fwouedd
Mylène Farmer Coréen
Redac 5782 msgs


Bon, bah c'est officiel, j'ai un nouvel objectif pour mon stuff tank.
 
nitoo
Draculito Nonraconté
Admin 4553 msgs
Ha oui, et les trash mobs lootent régulièrement du gold maintenant. C'est cool.
 
EdWarner
Membre Factor
Membre 375 msgs
fwouedd a écrit :
Oh bah c'est vachement plus sympa en jouant sur Teamspeak.

Enfin, ça, c'est quand on y est avec Valathyr, hiouli et koaal.
Lorsque Nitoo et/ou Max sont là, c'est SINISTRE.


Ayé c'est installé, on verra ce que ça bouffe en ressources
 
kalhamn
Membre Factor
Membre 428 msgs
C'est parti, il a suffit que nitoo déco ^^

 
__MaX__
David Croquette
Admin 4831 msgs
Haha, non mais ! je ne suis pas d'accord.

EdWarner, faut rameuter du monde, parce que le patch n'a pas rajouté de slots coop cependant.
 
nitoo
Draculito Nonraconté
Admin 4553 msgs
kalhamn a écrit :
C'est parti, il a suffit que nitoo déco ^^

http://uppix.net/3/8/b/698cc3dd58a4b11eac6214ea8a1b1.png


Mais !
 
kalhamn
Membre Factor
Membre 428 msgs
WTF, 522 d'intel..........

 
aeio
Ami des bêtes
Membre 1440 msgs
nitoo a écrit :
- Le paragon va être long, TRÈS long à leveler. Prévoyez les grosses gemmes d'XP et les 5 NV à chaque fois, sinon c'est même pas la peine.
Je trouve ça au contraire assez rapide. J'ai mis très exactement 1h et 4 minutes pour atteindre le niveau 1, sans rubis dans mon casque.

(Et durant cette heure j'ai gagné 300 000 or et vendu au moins 10 sacs de bleus/jaunes... C'est bien pénible de devoir rentrer en ville toutes les 5 minutes.)

Je m'attendais à ce que ce soit beaucoup plus long.
 
nitoo
Draculito Nonraconté
Admin 4553 msgs
aeio a écrit :
Je trouve ça au contraire assez rapide. J'ai mis très exactement 1h et 4 minutes pour atteindre le niveau 1, sans rubis dans mon casque.

(Et durant cette heure j'ai gagné 300 000 or et vendu au moins 10 sacs de bleus/jaunes... C'est bien pénible de devoir rentrer en ville toutes les 5 minutes.)

Je m'attendais à ce que ce soit beaucoup plus long.


Le niveau 1... sur un maximum de 100 niveaux. Je trouve ça quand même assez long juste pour le premier niveau. Mais bon, en même temps, c'est après le 60 donc bon.

On verra, mais dans tous les cas je n'ai pas dit que c'était un mal :) Au contraire, c'est plutôt cool je trouve.

Je sens juste qu'ils ont volontairement foutu un truc bien long (ils ont dit que pour atteindre le niveau max de Paragon, ça correspond à peu près à atteindre le niveau 99 dans Diablo 2) histoire qu'ils soient un peu tranquille pendant un moment.
 
__MaX__
David Croquette
Admin 4831 msgs
Je pense qu'ils peuvent prévoir le démarrage du développement de Diablo 4 en 2018 ou en 2019 à ce stade.
 
Adeher
Comic
Redac 2122 msgs
s'ils avaient l'intention d'augmenter le lvl max avec une éventuelle extension, ça risque de devenir un peu le bordel là non ?
 
fwouedd
Mylène Farmer Coréen
Redac 5782 msgs
Ils ne voulaient pas le faire initialement.
Mais comme ils changent beaucoup d'avis, nous verrons...
 
kalhamn
Membre Factor
Membre 428 msgs
kalhamn a écrit :
WTF, 522 d'intel..........

http://uppix.net/f/9/7/530736777d94ff560fbc8b9ba546e.png



Parti à 1 miiion
 
nitoo
Draculito Nonraconté
Admin 4553 msgs
Excuses publiques de Jay Wilson concernant son "fuck that loser" envers un des créateurs de Diablo ainsi que sur l'état de Diablo 3 en général :

As many of you probably know, I recently made a comment on Facebook about Dave Brevik. I want to make it clear that I am very sorry for what I said. I have higher expectations for myself than to express my feelings in such a rash way and disrespect a fellow developer like Dave, someone who deserves to be treated with greater respect.

What I said was expressed out of anger, and in defense of my team and the game. People can say what they want about me, but I don't take lightly when they disparage the commitment and passion of the Diablo III team. Dave is awesome. In Diablo and Diablo II, he made two of the games that have most affected me as a developer. I respect his vision for Diablo, but just like he said in his interview, the Diablo III team must drive a vision for the game that is true to us. We believe in Diablo and have stuck by it through years of hard development to make it a reality.

The foundation of the Diablo team was built from the remnants of Blizzard North: Our lead programmer, who built the basis of the Diablo III engine while at Blizzard North; our lead tech artist, who drove much of the combat visuals, FX, and skill direction of our classes and is one of the most avid Diablo II players you can find; our lead concept artist, who helped establish the core look of the game; Wyatt Cheng, our senior technical game designer, who writes many of our blogs and works tirelessly on the live game. All these people and many others made the commitment to Diablo even after Blizzard North shut down. It was hard for me to see their contributions be diminished by someone they worked alongside, and even harder for me not to try to jump to their defense. I only wish I'd done so in a more professional manner.

Joining the Diablo team was a dream come true for me. In my house, the name Diablo was always spoken in hushed tones. It meant late nights that turned into early mornings, moments of pure adrenaline and pure joy. It meant countless conversations, debates, scouring websites for good builds, and more than one or two sick days. :) When Diablo II was released, I took a week off work and sent my wife out of state... and she was pregnant at the time! I played Diablo II with my dad during one of the most difficult times of his life, and the experience brought me closer to him, and I hope helped him through it. I joined the Diablo team because the idea of a world without more Diablo seemed like a pretty crappy world to me. I wasn't sure if I'd be good enough. I'm still not sure. But I felt I had to try.

Regardless of how I've done, my team has been more than good enough, and I'm proud of the game we made together. We believe it's a great game. But Diablo III has flaws. It is not perfect. Sales mean nothing if the game doesn’t live on in all of our hearts, and standing by our games is what Blizzard does. Patch 1.0.4 is a step in the right direction, but we have no illusions that our work is done.

Playing Diablo III needs to be a rewarding experience. The new legendaries are a big step in the right direction, as are tweaks to item drop rates. But I'm not convinced that we've gone far enough. If you don't have that great feeling of a good drop being right around the corner -- and the burst of excitement when it finally arrives -- then we haven't done our jobs right. Out of our concern to make sure that Diablo III would have longevity, we were overly cautious about how we handled item drops and affixes. If 1.0.4 hasn’t fixed that, you can be sure we'll continue to address it.

Part of the problem, however, is not just item drops, but the variety of things to do within the game. Many of you have stated that there needs to be more to the game than just the item hunt, and we agree completely. The Paragon system is a step in the right direction, giving meta-progress for your time in the game, but it does little to address the variety of activities you can do while playing. I don't think there’s a silver-bullet solution to this problem, but I do think we can make this aspect of the game better, and as such we're planning more than just PvP for the next major patch. Not trying to be coy, but we're still firming things up and will talk about this as soon as we can.

Difficulty has been a constant source of division when discussing the game. Some players believe Diablo has never been about crushing challenges, but more about efficiency and farming. Some players want a game that tests them to their limits. Neither player is wrong. As it stands, Diablo III simply does not provide the tools to allow players to scale the game challenge to something appropriate for them. We set Inferno as the high watermark and took a one-size-fits-all approach to game challenge. Later in the development of Diablo II, the 'players 8' command -- which let people set monster difficulty -- was added to address this issue, and we're considering something similar for the next major Diablo III patch to allow players to make up their own minds about how hard or how easy is right for them.

The Auction House has also proven to be a big challenge. It adds a lot of power for players to trade and acquire items. Getting a great Monk drop that you can trade for better gear for your Wizard is obviously a great benefit, but it does come with a downside. The Auction House can short circuit the natural pace of item drops, making the game feel less rewarding for some players. This is a problem we recognize. At this point we're not sure of the exact way to fix it, but we’re discussing it constantly, and we believe it's a problem we can overcome.

While these are some of the major issues with Diablo III, they aren't the only things we're looking at. On a daily basis we ask ourselves if the classes are satisfying to play, if rares and champions are fun to fight, if they’re tuned well relative to normal monsters. Can we make further improvements to social elements of the game? How can items be even better?

We made Diablo III because we believe in the Diablo games. We think the gameplay is awesome, the world is compelling, and it's the game we all wanted to play. Because we believe in it, we'll continue to stand by it and make it better. We are committed to making Diablo III the best Diablo game to date, and we hope you'll continue to help us do just that.

Saying that, I'd like to apologize to all of you, the players in our community. You deserve better than my reaction to Dave's comments. You deserve more honest communication about the game and what we're doing to make it a more awesome experience for us all. We care about Diablo very much, and appreciate your passion for it. Without you, we wouldn't be able to do this, and for that I can't thank you enough.


Je me demande combien de mots viennent vraiment de lui, et non de la "Blizzard PR damage control response team" *tinfoilhat*
 
Dragonir
Membre Factor
Membre 1270 msgs
Ce patch à rameuter du monde quand même. Habituellement j'avais maxi entre 1 et 3 personnes dans ma FriendList. En ce moment j'en ai entre 8 et 12 :D
 
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