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ACTU

Thief et Hercule

CBL par CBL,  email  @CBL_Factor
 
Après les QTE, les développeurs d'Eidos Montreal se sont attaqués aux aides de jeu. Dans un long message sur leur blog, ils expliquent qu'elles seront toutes désactivables. C'est impressionnant de voir combien il y en a. De base, le jeu est à deux doigts de la tenir pendant que Garrett se soulage.

Si ce n'est pas encore assez hardcore pour vous, Eidos Montreal a encore quelques atouts dans sa manche. De base, le jeu comporte les trois modes classiques de difficulté. Mais on peut en plus activer des mods pour le jeu encore plus balaise. Ca va de la désactivation des quicksaves/autosaves à l'échec automatique d'une mission si on se fait gauler. Cela fait penser au mode 1999 de Bioshock Infinite mais en bien mieux conçu et nettement moins abusé.

Aides de jeu désactivables :
Navigation prompts
Interaction prompts
Waypoint markers
Threat icons
Threat health meters
Mini-map
Mini-map rotation
Reticle feedback
Journal updates
Pick-up notifiers
Light gem
Object highlight
Loot glint
Lockpick helper
Frame search helper
Garrett narrated hints
Health meter (on, off, or fade over time)
Focus meter (on, off, or fade over time)
Ammo counter (on, off, or fade over time)


Classic Thief Mods
Chapter Save Only: manual saves and checkpoint auto-saves are disabled.
No Focus: the use of Focus is completely disabled and no Focus Points are earned.
Stealth Takedowns Only: you cannot perform combat Takedowns and Takedowns from above.
No Reticle: no aiming reticle is displayed when drawing the bow.
Legendary Thief Mods
Specialty Arrows Only: only Blunt, Water, Fire and Rope Arrows are available.
No Resources: food (health) and poppy flowers (Focus) are not consumable.
It Hurts Not: if you take any damage, the mission is failed.
Expensive Tools: the cost of arrows, tools, food and poppies is greatly increased.
Slowed Movement: running and walking speeds are reduced.
Ultimate Thief Mods
Iron Man: if you die or fail a mission, you lose your game and must restart from the beginning.
No Upgrades: non-critical upgrades are disabled.
No Kills or Knockouts: if a human or animal is killed or stunned, the mission is failed.
No Alerts: if a human or animal detects you, the mission is failed.
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