Connexion
Pour récupérer votre compte, veuillez saisir votre adresse email. Vous allez recevoir un email contenant une adresse pour récupérer votre compte.
Inscription
En vous inscrivant, vous acceptez les conditions d'utilisation du site et de nous vendre votre âme pour un euro symbolique. Amusez vous, mais pliez vous à la charte.
 
ACTU

Ground Control 2 : une nouvelle race

Sonny par Sonny,  email
 
Massive Entertainment et Vivendi Universal Games ont profité de cette veille de veille de noêl pour nous annoncer quelle sera la seconde faction présente dans Ground Control II : Operation Exodus : les Virons.

Race alien organique, mystique et composée de puissants guerriers, les Virons sont moches et ont un nom à la con. Ce ne sont évidemment par leurs seules caractéritiques, puisqu'il est également écrit dans le communiqué de presse que leur société est autarcique, xénophobe, basée sur une hiérarchie militaire stricte et découpée en différents clans. On apprend aussi que les Vaïwonses (eh oui, ça sonne mieux en anglais) font d'excellents soldats et qu'ils ont la possibilité de mélanger des unités entre elles pour en créer des nouvelles encore plus puissantes.

Dis comme ça ça fait froid dans le dos, nous virons bien ce qu'ils valent en un contre un. Trois images sur la page suivante.

Velizy, France; December 19, 2003

Vivendi Universal Games and Massive Entertainment today unveiled the Virons, an organic, mystical alien race of huge warriors, which is a previously unseen element in the Ground Control universe. This second playable faction consists of a clan-based society that is extremely reclusive and xenophobic. With a very strict military hierarchy the Virons make excellent soldiers and they fight ferociously by using a never-before-seen method of attack.

During actual combat, the Virons have the ability to meld several troops together to create new, stronger units. The Viron commanders use this tactic extensively on the battlefield and to successfully defeat them requires a completely new set of skills.

Ground Control II: Operation Exodus takes place on the Northern Star Alliance (NSA) home planet Morningstar Prime, a distant colony world where you assume the role of a highly respected officer within the armed NSA forces. As Captain Jacob Angelus you take command of a task force consisting of infantry, vehicles, tanks and aircraft. The survival of your people depends on the strategic and tactical choices that you make during the 24 missions long fight for victory.

Fighting against the Northern Star Alliance is the Terran Empire and together with their newly discovered Viron allies, the Empire plans to make the process short with the remaining survivors of Morningstar Prime.

“It is very satisfying to finally reveal this second playable faction. The entire development team has worked very hard to design and implement the Virons and playing as this faction is a very different gaming experience indeed,” said Martin Walfisz, CEO of Massive Entertainment.

Ground Control II: Operation Exodus is currently under development at Massive Entertainment and will offer a thrilling experience for PC gamers worldwide when it is released in the second quarter of 2004.
 
Rechercher sur Factornews