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Forums

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Nouveau Jeu : Project Zomboid
Skizomeuh
 Rédacteur Premium 
Admin 7793 msgs
Punaise, deux termes qui sentent mauvais dès le départ : Project, genre "on sait pas où on va mais on y va", et Zomboid, genre "tiens si on faisait un jeu de zombies, y en a pas hein ?"

Et pourtant derrière cette apparente machine à perdre (et encore vous n'avez rien vu, attendez de lire le paragraphe sur leurs déboires) pas forcément très aguichante visuellement se cache peut-être une vraie pépite de la scène indépendante comme il en sort assez souvent ces derniers temps. On ne s'en plaindra pas !

Lire la suite sur le site : Nouveau Jeu : Project Zomboid.
 
divide
Membre Factor
Redac 1711 msgs
Le concept a l'air sympa, curieux de voir ce que ca donne ingame... A noter qu'une beta publique sortira dans quelques jours.
 
pomkucel
Membre Factor
Membre 1831 msgs
J'avais vu un article sur RPS sans y prêter attention. Ton article m'a donné grave envie, ca peut vraiment être bon comme concept ! Ca a un petit coté Fallout 1 et 2, non ?
 
Skizomeuh
 Rédacteur Premium 
Admin 7793 msgs
On peut le voir en action ici : http://www.youtube.com/watch?v=to4lNOuE3FU&feature=relmfu

Oui un petit côté Fallout pas pour déplaire... C'est cool, bientôt on pourra mettre la main dessus !
 
Nayve
Membre Factor
Membre 345 msgs
Y'a t-il un multiplayer ? Car, je pense, ce qui fait surtout la force et le succès d'un Minecraft ou récemment d'un Terraria, c'est avant tout le multi.
 
Skizomeuh
 Rédacteur Premium 
Admin 7793 msgs
Oui du multi en coop est prévu.
 
xiam
Jean-Michel Grigou
Membre 4261 msgs
Bien , bien , bien ta première news!

Par contre j'en ai un peu marre de cette mode graphique. Je dois pas avoir la fibre nostalgique...
 
JoWn3
Mini-Draikin
Membre 531 msgs
On dirait un peu les sims version hardcore avec des zombies et des graphismes à la Theme hospital.
 
Skizomeuh
 Rédacteur Premium 
Admin 7793 msgs
@xiam : Je peux te comprendre. Rassure-toi, je m'efforcerais autant que possible de parler de VRAIS jeux avec un minimum de cachet visuel, mais c'est vrai que même si la tendance s'inverse, il faut avoir un oeil à toute épreuve quand on tape dans l'indie.
 
Dks
Membre Factor
Membre 2989 msgs
Ouch c'est plutot mal fait en terme d'animation sur les sprites. Des indés qui n'ont pas demandé conseil sur tigsource/pixelation ?
Avec quelques efforts sur les graphismes ça peut donner quelque chose de sympa.
 
netsplit
Membre Factor
Membre 164 msgs
Apres Game Dev Story , Zombie Story ?
 
Anzy
Membre Factor
Membre 1176 msgs
Hummm y'a des airs de UFO/Xcom je trouve (pour le style), du coup ça donne envie.
 
fwouedd
Mylène Farmer Coréen
Redac 5387 msgs
A venir.

A court terme :

Build 0.1.4a

Note, this is just main features there will be numerous fixes not mentioned here.

1) N, E, S, W / NE, SE, SW, NW directional control toggle
2) Inventory grows to fill vertical space of sidebar.
3) Fixed various bed related bugs. Added option to sleep to avoid accidental clicks, or to inform player why they can't.
4) Fixed pot dupe bug.
5) Fixed the death sound screw up. WHEN DID THAT START HAPPENING?
6) Planks of wood will be useable melee weapons
7) A few stragglers aside, zombies flock together and slowly migrate around the map in one or more groups, meaning the zombie density around the map will differ massively, and this will change over time. This means that your safe-house may be left alone for some time before suddenly being in the centre of a massive shambling swarm.. This may need some balancing in future updates, but should provide more strategy to avoiding the horde. (Also running nonchalantly down an empty street at night then bumping into a ton of zombies is cool) This makes the opening section easier since you can find areas with low zombie numbers. It also makes it harder since if you happen to have a swarm around your house you're in trouble!
8) Scratches have only 25% chance of infection, and you will only find out a day or more later when you get queasy if you were infected. Bites are 100%.
9) Added something little to the tutorial that was missed off due to time.
10) You survived for...
11) Bite / scratch / death sounds.
12) Uhoh! Something that'll catch people out a fair few times before they adjust their plans slightly. :)
13) Can barricade with hammer in your offhand. Forgetting to do this if you have wood selected and try and barricade a door, it will fail but NOT open the door to all the zombies you're trying to protect yourself against.
14) Context sensitive clicking is disabled when CTRL is held.
15) Beds can only be used when within 'open container/open door' range.
16) Skipping tutorial will retain the 'safe zone' until you venture out, to make it a way of skipping the tutorial without punishing the player and thus making it a more attractive option. You evil, evil person. :P
17) Experimental - Raised day length to 20 minutes from 15 now we have fast forward. Have also doubled speed of fast forward (CPU dependent)
18) Food / pills can be eaten by putting them on the heart icon, in parallel to putting things in inventory.
19) Couches / sofas can be slept on.
20) Eating / pill popping no longer clears item from mouse. So eating multiple is just multiple clicks.
21) Restarting after death. Will skip front end and load the map again immediately. May cause obscure 'second playthrough' bugs from restart we'll have to deal with as they become apparent. May also be pushing it for memory on lower end PCs if the old map hasn't been garbage collected in time.
22) The heart icon does a little wiggle (like the moodles) when you sustain injuries, as a reminder that you might need to tend to some new ailment.
23) Mouse hotspot offset removed on Mac until proper cursors are working. Also option in lwjgl cache to disable on PC or re-enable on Mac.
24) Options file saved in lwjgl cache with game resolution. For those Mac users that need a different res for offline. Will have no effect when played in the browser.
25) Random buildings / doors will be locked and only openable from the inside. Fire axe can attack doors. (Well everything can but most are ineffectual)
26) Craftable full-tile barricades made from 2 plank + 2 nails + hammer. Exact #'s still to balance. :)
27) Smashed doors either by player or by zombie yield some planks to pick up.
28) Game pause/resume and speed control buttons on the hud.


A court terme sans plus de précision :

ProjectZomboid now has a highly customisable stat/skill-tree, with bonuses/Perks tied to it (Perks/Bonuses are also highly customisable!)

skill-tree-tweaking will not be available in the first demo-launch.


A moyen terme :

Once the public demo is launched and bugs are fixed, we will be focusing our next major update on NPCs, trying to get AI driven NPCs around the map you can get to follow you about, talk to, possibly trade with. We'll see how we go.
 
Trukitrok
Membre Factor
Membre 1 msg
Un jeu excellent, trois jours que je susi dessus et je ne m'en lasse pas!!
J'ai trouvé un blog français qui rapportes divers astuces et new autours de Project Zomboid:
http://projectzomboidfr.blogspot.com/

Le blog débute mais à l'air sympas.

Bref un jeu qui dépote!
 
Nouveau Jeu : Project Zomboid
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